Dag 01 – vrijdag 5-8

Vandaag is het dan zover, we gaan op vakantie!! Na een, voor mij, korte nacht (insomnia is tegenwoordig heel normaal…) gaat de wekker om 7.30 uur. Mika en R zijn dan een uur wakker. Tjonge, dat wordt een lange dag zo hoor!!

Onze schone slaapster moeten we zoals altijd wakker maken. Die kan tukken joh!

We ontbijten even relaxt en na alles te hebben gecheckt en dubbelcheckt stappen we om 9.05 uur in de auto. Op weg naar Schiphol!
Omdat er allerlei extra controles zijn voorspeld gaan wij op tijd weg. We willen geen gestress en gedoe dus calculeren we extra tijd in. Later blijkt, iéts teveel tijd.

Al snel worden we op de A4 naar 1 baan geleid, mogen we maar 50 km per uur en rijden we al snel de fuik in. Er staan allerlei types met geweren, kogelvrije vesten etc. De Belgen en Duitsers en alles met een ‘ander’ kenteken wordt uit de rij gehaald en gecontroleerd. Wij als doorsnee braaf burger gezin mogen doorrijden. Al met al hebben we echt niks te klagen. De vertraging is hoogstens enkele minuten geweest. We parkeren bij P2 en al snel zijn we op pad. Eerst uiteraard een foto gemaakt van waar we de auto hebben geparkeerd want meestal weten we dat na ⅔ weken vakantie niet meer :-)))

Korte rij bij bagage drop off, door security check waarbij de dames razendsnel passeren door lief te glimlachen en alwaar we 5 minuten opd de mannen kunnen wachten die in een andere rij stonden. Hop, door de douane, weer lief glimlachen en HOPPA we zijn helemaal veilig. We doen er 2 uur over van huis tot ná de douane! We hadden veel erger verwacht. We hebben dus nog tot 14.30 uur de tijd voor dat we gaan boarden, makkie! Shoppen en lunchen dan maar, yes!!

Lekkere sushi en noedels bij gate E7, echt een aanrader. De sushi is stervensduur maar die noedels zijn hun geld meer dan waard. Verse kip, groente, bouillon etc. Echt smullen.

Bij gebrek aan horloge word ik ter plekke verliefde op een oranje/witte ICE horloge. Beetje een statement dat ding want hij is niet klein om zo maar te zeggen, wel vet stoer. Bij het afrekenen word ik helemaal gelukkig want al gaf de verrkoopster eerder aan dat het 123 euro moest kosten, scande ze nu maar 79 euro. We zijn dan ook nog zo eérlijk dit netjes te zeggen, maar zegt ze pittig ‘dan heb je mazzel’. We dringen niet verder aan, dat snap je!!

Blij als een ei met mijn nieuwe ICE!!

Trouwens, er kan nog geshopt worden in Canada. Onze koffers wegen respectievelijk:
R: 22,4 kilo
M&C: 12 kilo
Ik: 16 kilo
We mogen tot 23 dus er kan nog wat bij.

Tot nu toe ook overigens dik tevreden met mijn Action koffer. Mika heeft deze onder zijn hoede genomen en hem onderworpen aan diverse crash test…..heuveltje op racen en KADENG….. tegen de grond slaan. Daarna kijken of ik die naast de luie mensen rolband niet sneller gaat dan hij met koffer óp de rolband. Als ik hem dreig in te halen zet hij af en neemt een run!! Ook hier kwakte hij met een klap tegen de grond. Geen probleem, alles nog heel en quasi onschuldig met brutale grijns zet hij de tocht voort.
Dus vooralsnog: top koffer die van Action.

Snelle hap bij de Mac en boarden maar om 14.45 uur. Het is druk op de baan en we mogen aansluiten in de rij, alsof we een ritje in de achtbaan gaan maken. Iets na 16.00 uur stijgen we op. Toch nog beetje de angst van de vorige vlucht van en naar Orlando in mijn achterhoofd wacht ik af hoe de vlucht zal gaan.

Tot op heden niks te klagen!! Afgezien van één of 2 kleine wiebeld verloopt alles rustig.
Mijn maag heeft helaas wel last van een flashback. Ik ben misselijk en duizelig. Echt niet lekker. De maaltijd sla ik over en eet alleen van iedereen de broodjes van de trays.
Ook cola helpt altijd.

Geslapen wordt er tot op heden niet, jammer, maar alles verloopt voorspoedig. We komen om 17.00 uur aan in Montréal plaatselijke tijd. Nog een kleine 3 van de 7 uur vliegen. Heerlijk zo’n directe en korte vlucht.

Alles verloopt zeer voorspoedig. Er wordt niet geslapen maar wel lekker veel gechillt.
Om iets voor 17.00 uur landen we op Montréal. 7 uurtjes gevlogen, ik zeg, top!!
Geen turbulentie en geen gekots, lekker hoor.

Precies 2 uur later staan we bij de receptie van ons hotel Bonaventure. Djies…..500 meter hier vandaan treedt Celine Dion gewoon op in Centre Bell. Dat is toch even heel dichtbij. We missen het net!!

De douane, halen van de koffers verliep echt super snel. Niks te klagen. Zelfs nog snel de Walmart in gerend voor 2 zitverhogers. De auto is subliem!!! Buick nog wat. Zo’n All wheel drive SUV type ding. Top!!

De kwartjes zijn nu wel op. En nadat Mika nog 2x met mijn koffer is gevallen (hij functioneert nog steeds prima :-))) is het echt klaar met de dag.

We eten nog wat in het hotel, mosselen, bavette, hamburger en pasta. Sevic is waardeloos maar honger maakt rauwe …….