Dag 16. Zaterdag 20-8

Zaterdag 20 augustus 2016

Wat gaat het toch hard, onze laatste dag is aangebroken. We vliegen vanavond om 18.50 uur weer naar Amsterdam.

We worden tegen 8.30 uur wakker, we hebben de slaap hard nodig want het wordt een korte nacht. Het is ongeveer 7 uur vliegen dus veel tijd om ons hoofd neer te leggen hebben we niet.

We ontbijten snel in het hotel en gaan op pad! Op naar het avontuur. We hebben ongeveer tot 14.30 uur de tijd om wat rond te lopen. Dan willen we toch echt in de auto zitten onderweg naar YUL. Gezien de drukte in de stad gister houden we rekening met enige vertraging.

We lopen richting het nieuwe gedeelte van Montreal City. We willen heel graag de ondergrondse stad (winkels) zien. Omdat het hier in de winter ongeveer 14 graden vriest en met name de gevoelstemperatuur laag ligt zijn alle winkels ook ondergronds met elkaar verbonden. Zo kan je een groot gedeelte van de stad dus ondergronds bereiken. Super handig!

We hebben een missie want voor de laptop wil R ook graag een beschermhoes erom heen. Bevalt mij erg goed. Het is toch best een stukje lopen komen we achter en de temperatuur blijft stijgen. Al met al een goed stuk gewandeld, pauze bij de Starbucks voor een koele limo. (en waar Coco haar zonnebril laat liggen….)

We hobbelen door de winkelstraat. Mika is er al klaar mee totdat we de AppleStore binnen wandelen en het daar lekker koel is en hij wat met de apparaten kan gaan klooien.

Omdat we er dus inderdaad achter komen we nu Coco haar zonnebril kwijt is besluiten we toch dezelfde weg terug te lopen. Gaat me toch niet gebeuren dat we van beide moppies de brillen (die ik voor de vakantie speciaal voor ze heb gekocht en ook goed te gebruiken zijn tijdens de wintersport) kwijt zijn. Pokke!

Maar we hebben mazzel! Hij ligt nog op ons te wachten bij de Starbucks! Wij mazzel en zij mazzel want we nemen toch weer 2 limo’s mee.

We lopen terug naar Bistro Modavie waar we gisteravond ook hebben geluncht omdat we weten dat we dan op tijd terug bij de auto zijn.

img_1674-s  img_1673-simg_1672-s img_1671-s

We willen ook heel graag de Notre Dame du Montreal bekijken maar het is er zo druk!! De wachtrij is wel 30 meter lang, daar hebben we echt geen zin in met deze warmte. Bewaren we voor de volgende keer maar.

Een lekkere salade als lunch en als we ons hebben omgekleed in het hotel, staat onze auto voor de deur en kunnen we op pad.

Het voelt heel dubbel. Naar huis gaan is ook fijn, maar deze reis was ook top!

We zijn snel op de luchthaven, tanken de auto af, verzamelen onze zooi, proppen de laatste lossen dingen in de tassen, kiepen restjes etenswaren weg en gaan op pad. Missie nr 1: toilet voor Mika.

Als we eenmaal de parkeergarage uit zijn gegaan en zelf kunnen inchecken, gaat Mika snel naar toilet en labelt R onze koffers. Hoppa!

Koffers zijn snel afgegeven (mag je tegenwoordig ook allemaal zelf doen, scheelt weer een aantal mensen op de vloer)

Het is echt een super fijne luchthaven, heel overzichtelijk, geen lange rijen en alles loopt soepel door, echt heel fijn.

Binnen het uur zijn we vanaf inleveren auto, puin ruimen, inchecken en door de douane. Top! We nemen een laatste wijntje voordat we aan boord gaan, bye bye Montreal!!

img_1685-s Mika met zijn knuffels. Zijn eigen knuffels (Donkies) is hij vergeten……tot zijn grote verdriet maar Emmit en Tony maken het enigszins nog goed.

We kunnen op tijd boarden, dat verloopt wel enigszins wat rommelig maar ach, ze gaan toch niet weg zonder ons. Dus rustig blijven ademen en afwachten.

We zitten lekker voor in het vliegtuig, ver van de motoren af, vlak achter de business class en we vliegen met een Boeing 747. Lekker groot en het economy comfort stukje is vrij klein en rustig. We hebben de mazzel dat Mika en ik 3 stoelen voor ons samen hebben, relaxt!!

Alles op tijd, lekker relaxt, kindjes lief, geen turbulentie, geen luchtzakken, opluchting!! (heb toch behoorlijk de schrik in de benen sinds de vlucht vanaf Florida naar huis)

We hoeven maar 6 uur te vliegen! Yeah!! Het is zo’n wereld van verschil met maar 6 uur vliegen, wauw! We zitten onderweg naar huis in de eigen auto ook echt met het gevoel van een tijdscapsule. Pak en beet 10 uur geleden zit je in 32 graden te lunchen in Montreal en nu rij je de Beemster al weer in. Ideaal!

We zijn allemaal erg moe en gaan wel even 2 uurtjes tukken. We worden wat moeilijk wakker om 12.30 uur maar we moeten echt wakker worden. Vanavond op tijd er in en morgen weer aan de bak.

Heerlijke vakantie achter de rug.

Bedankt iedereen voor het meelezen, jullie reacties en likes. Top!

img_1694-s Weer op Schiphol!!

Er volgt later nog meer foto’s, filmpjes en een eindconclusie!