Dag 04 – Maandag 8-8

Maandag 8 augustus 2016

Vandaag zijn we vroeg wakker…..ik geloof dat ik wakker werd van het licht van de Ipad van R zo tegen 5.15 uur….

Ik keek op mijn mobiel, keek nog een keer en legde mijn mobiel weg. Ik deed net alsof dit niet gebeurd. Ander leven en niet die van mij.

Toen hoorde ik Mika babbelen…..shoot…..gebeurd het dan toch echt? Daarna stiekem een voetje van Coco langs mijn benen als zijnde ‘mama, ik ben ook wakker hoor’.

Doe me dat niet aan!!! Maar helaas gebeurde dit toch echt. Iedereen vroeg wakker, nou lekker dan.

Op tijd aankleden en naar het ontbijt uiteraard. Streven is om 9.00 uur in de auto te zitten op pad naar Tadoussac maar onderweg nog 100 dingen om te zien.

Jeetje we verbazen ons zelf!! 8.45 uur zaten we nl al in de auto en reden we de brug over vanaf Chicoutimi richting Saguenay en verder aan de bovenkant van de Fjord richting Tadoussac.

Onderweg 2 stops gepland. Rose du Nord alwaar we het uitzicht vanaf hoog naar het Fjord kunnen bekijken en Baie Saint Marguerite waar de beluga’s zich ophouden.

Op weg naar stop 1! De weg is makkelijk te volgen, soort van 1 rechte lijn met her en der wat bochten en hoog/laag verschillen. Makkie!

Al snel krijgen we de afslag naar Rose du Nord. Complete tenue wordt uit de koffers getrokken. Bergschoenen, rugzak, regenjas, water en de hele mieterse keet. Want……we gaan wandelen. Wel 400 meter omhoog!

En hoe!!! De kinderen vinden het geweldig, klauteren en klimmen als een geit. Niet neerstorten ter aarde aub en gewoon overeind blijven: missie geslaagd!!

Het uitzicht is super!! Vanaf ene uitzichtpunt naar de andere en hop hop als een stel volleerde berggeiten trekken we over de rotsen.

De spierpijn die ik morgen zal hebben denk ik nog maar even niet aan.

Eenmaal beneden moet er uiteraard worden gepiest. Spanning moet even afvloeien, wat een tocht zeg!!

We kopen voor de kids een zelfgemaakt boekenlegger bij de plaatselijke creatieve geest. Wij blij, zij blij.

Hop in de auto! Op weg naar Baie Saint Marguerite, dat beloofd wat. Beluga’s staan toch wel op nummer 1 op mijn wishlist voor deze reis.

We rijden een stukje langs prachtige meren, bergen en bomen, niks te klagen qua omgeving. Fenomenaal!

Overigens begonnen we deze dag met een kleine 15 graden. Niet echt wat je voor ogen hebt als je op zomervakantie gaat. Aan de andere kant, hoef ik ook niet hele dagen in bikini te lopen want ik was toch al niet bikini-proof. Scheelt weer.

Eenmaal aangekomen bij het Visitor Center staat aangegeven dat we nog 3 km moeten lopen om bij het Beluga punt te komen. Nou dat lijkt makkelijker dan gezegd. Hoog, laag en van links naar rechts…..best een pittige wandeling en net als je denkt dat je er bent moet je toch nog even en stijle klim omhoog. Maar he! Misschien ben ik na de vakantie dan toch bikini-proof. We gaan het meemaken.

Het is een prachtige wandeling en we komen eindelijk aan bij het uitzichtpunt en het eerste wat ik meteen zie zijn de witte bewegingen in het water!! WAUW!! Daar kwam ik voor!! Gaaf!!! Je moet goed kijken want het is eb en ze zwemmen wat verder van de kant af maar je kunt ze goed zie. Het zijn er ook best veel, wat gaaf zeg!

Ik kan hier uren naar kijken.

thumb__dsc0230_1024-m

Het is niet veel wat je ziet op de foto’s, maar het geeft een beetje een idee.

Was Mika moe van het wandelen dan krijgt hij hier toch wel weer een enorme boost en kick van, hij vindt het geweldig! En anders ik wel.

Ik schroef mijn converter op de camera voor beter bereik met mijn telelens en ik heb echt super goed zicht. Na pak um beet 25 foto’s is de batterij leeg. Ik loop pittig naar mijn fototas om de volgende batterij te pakken…….ahum……waar zijn die krengen??

Oh ja, in mijn tas in de auto. Dus……. voor zover het sjouwen met een zware cameratas…

We brengen een 30/45 minuten door bij het uitkijkpunt, lopen naar beneden naar het strand en gaan dan op ons gemak weer terug naar de auto.

De wandeling van minimaal 6 km in niet al te makkelijk terrein begint wel zijn tol te eisen bij Mika. Die wordt moe.

De diva loopt duidelijk op durarel batterijen. Voorop en met flinke pas. Ze is klaar voor de vierdaagse zegt ze. Kan ik prima hoor mama!!

Ik loop achter Cootje aan en de mannen raken wat achterop, ik laat me toch niet kennen en volg ons Doutzen met ferme pas!

Mika wil graag met mama lopen dus we ruilen van dienst. Maar R verkijkt zich op de snelheid die Coco er op na houdt. Gas geven dus!

Uitzicht vanaf visiter center:

We zijn best moe en aangezien we ook nog niet hebben geluncht hebben we best zin om iets te eten. Snel naar het hotel, inchecken, was afgeven en op zoek naar wat te eten.

Even snel naar de supermarkt voor wat kleine dingetjes voor onderweg en dan stappen we Cafe Boheme in. Leuke tent, staat goed aangeschreven op tripadvisor en al snel zitten we aan ons voorgerecht. Smullen!!!

Aangezien iedereen al ligt te tukken en ik nog even met het verslag bezig ben zal ik niet te ver gaan in de beschrijving over het eten. Het was gewoon smullen!!

Na een dolle bui van de kids in de motelkamer, glaasje wijn voor ons en wat chippies voor de moppies ligt nu alles in diepe rust.

Morgen om 10.00 uur gaan we met de zodiac op zoek naar walvissen…….SPANNEND!!